Amennyiben nem magáncélú felhasználásról beszélünk, tehát, cég, alapítvány, egyesület, netán egyéni vállalkozó használja a Facebookot, azonnal be kellene, hogy kapcsoljon egy magasabb érdek a CÉL, aminek aláveti magát, mind a vállalkozó, mind a szolgáltató, és ezek alapján folytatja a kommunikációt a Facebookon is.
Mégis szükséges rajta játszani, akárcsak egy hangszeren. Kinek és hogyan? Na az már nagyon nem mindegy.
Amennyiben nem magáncélú felhasználásról beszélünk, tehát, cég, alapítvány, egyesület, netán egyéni vállalkozó használja a Facebookot, azonnal be kellene, hogy kapcsoljon egy magasabb érdek a CÉL, aminek aláveti magát, mind a vállalkozó, mind a szolgáltató, és ezek alapján folytatja a kommunikációt a Facebookon is. A pénzügyi terv minden vállalkozás esetén egyedi, ezért alapos átgondolást, kalkulálást kíván. Miután stratégiai tervünkben rögzítettük a piacunkra jellemző szezonalitásokat és az egyes időszakokhoz hozzárendeltük a szükséges aktivitásokat, át kell tekintenünk bevételink és kiadásaink alakulását is. Fix költségeinket ugyanis a soványabb hónapokban is fedeznünk kell, nem csak akkor, amikor jól megy az a bizonyos szekér.
Stratégia tervünk felállításához pontos választ kell adnunk a hol vagyunk most és hova tartunk kérdésekre, valamint jól kell ismernünk célcsoportunkat is. Tervünkben egy évre írjuk le a haladás konkrét lépéseit: míg az üzleti tervünk globálisan foglalja össze célkitűzéseinket, addig stratégiai tervünk már a megvalósításra szolgál, vagyis a tényleges tevékenységeket ragadja meg.
A válasz egyszerűnek tűnik, talán ez az oka annak, hogy sok vállalkozás csupán félvállról veszi a kérdést. A megfelelően körülhatárolt célcsoport valójában a vállalkozás sikerének egyik legfontosabb tényezője: kijelöli a kommunikáció, ezen keresztül pedig a sales tevékenység módját és csatornáit, tágabban értelmezve tehát jelentős hatása van a bevételek alakulására.
Üzleti tervet sokféle módszerrel és terjedelemben készíthetünk. A start up világból származó business modell canvas egyszerűsége és átláthatósága miatt jó megoldást kínál a célok tervezésére, akár kevésbé gyakorlottak számára is. Az üzleti modell vászon valódi előnye, hogy pár óra leforgása alatt választ ad a kérdésre, ötletünk életképes-e, és rámutat azokra az erősségekre illetve gyengeségekre, amelyek kijelölik haladásunk útját is.
Az üzleti terv sokak fejében egy vaskos, nagyon sok oldalas, hivatalos leírás, ami igazán elrettentően tud hatni kezdő és gyakorló vállalkozókra egyaránt. Sokszor az a tévhit is súlyosbítja a helyzetet, hogy ilyesmire csak a nagy cégeknek van szükségük. Üzleti tervet valójában az egyszemélyes vállalkozásoknak is készíteniük kell, a hétköznapi logikát alapul véve. Általánosan igaz ugyanis, hogy a terv hatékonysága nem a bonyolultságán múlik!
Minden vállalkozás legfőbb célja, hogy közelebb vigyen bennünket önmegvalósításunkhoz.
Ez lehetséges azáltal, hogy pénzt termel hozzá, vagy megélhetjük a vállalkozásban betöltött szerepünkön keresztül is. Minél kisebb egy cég, annál inkább igaz ez. Ennek tükrében fontos, hogy üzleti céljainkat egyéni céljaink mentén definiáljuk, és erre építsük üzleti tervünket. |
SzerzőSzívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere. Szeretnéd mindezt élőszóban?
Ismerd meg a Sanyi vagyok! rendezvénysorozatot! Korábbi posztok
April 2018
Kategóriák
All
Tesztenek a tartalmaink?
Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre? |