DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

Ki a célcsoportom?

3/23/2015

0 Comments

 
A válasz egyszerűnek tűnik, talán ez az oka annak, hogy sok vállalkozás csupán félvállról veszi a kérdést. A megfelelően körülhatárolt célcsoport valójában a vállalkozás sikerének egyik legfontosabb tényezője: kijelöli a kommunikáció, ezen keresztül pedig a sales tevékenység módját és csatornáit, tágabban értelmezve tehát jelentős hatása van a bevételek alakulására.
Picture
Célcsoportunkat azok alkotják, akiknek terméket vagy szolgáltatást adunk el, akik számára értéket teremtünk és hasznos a tudásunk. Sokan úgy ítélik meg, hogy mindenki beletartozik a célcsoportjukba. Ez hasonló eset ahhoz, mint amikor valaki elindul horgászni, halat akar fogni, de nem tudja, hogy milyen halat. Nem mindegy, hogy keszeget, pontyot vagy lazacot szeretnénk-e hazavinni, mert ennek megfelelően kell kiválasztanunk a pecázás helyszínét, módját és a csalit is. Ha ezt nem gondoljuk végig, valószínűleg üres kézzel térünk haza…

Kisvállalkozóként nem engedhetjük meg magunknak, hogy a drága marketing eszközöket céltalanul használjuk, mert ez könnyen kudarcokhoz vezethet. Ha viszont tudjuk, kiket szeretnénk elérni, akkor máris tudatosan és irányzottan választhatjuk ki a legmegfelelőbb eszközöket. Kiemelt célcsoportként érdemes azokat választanunk, akik szemében a leghitelesebbek vagyunk. Vagy azért, mert közülük valók vagyunk, és osztozunk a problémáikban, élethelyzeteikben (például egy kismamából lett coach végigjárta azt az utat, amivel kapcsolatban tanácsokat ad). Vagy pedig azért, mert egy bizonyos témában nagyszámú referenciát és így vitathatatlan tudást tudunk felmutatni.

Ha saját erősségeink felől közelítünk a célcsoporthoz, és megtaláljuk azokat, akiknek a szükségleteit ki tudjuk elégíteni, jó úton járunk. Ez alapján ajánlott két-három, de legfeljebb öt csoportot kiválasztani, akiket részletesen körül tudunk írni. Az empátiatérkép nagy segítség ebben, mert a legmélyrehatóbb elemzést teszi lehetővé. Az empátiatérkép alapján megvizsgálható, hogy az általunk kiválasztott célcsoport egy tagja mit lát maga körül a világban, mit hall másoktól, ezek miatt mit gondol, és mit érez egy olyan témával kapcsolatban, amelyben tevékenykedünk. Az elemzés során arra is választ kapunk, hogy az adott témában milyen fájó pontjai vannak az illetőnek, és mi az, ami számára értéket, hasznot, megoldást jelentene (pain – gain).

Mindezek tükrében fontos hangsúlyozni, hogy kommunikációnk soha nem rólunk és nekünk szól! Üzenetünket mindig a célcsoportnak, a célcsoportról kell megfogalmaznunk, az általuk ismert nyelvet és kommunikációs csatornákat használva. 
Ha ismerjük célcsoportunk szokásait, akkor azt is tudjuk, hogy milyen online-offline, illetve direkt-indirekt csatornákon érhetjük el őket. Olyan kérdéseket hasznos végiggondolnunk, mint például: milyen rendezvényekre járnak, milyen médiumokat fogyasztanak, hova és mivel járnak dolgozni, mit esznek, mit isznak stb. A válaszok pontos iránymutatással szolgálnak számunkra.
Picture

DorCo útravaló:

Aki sokat markol, keveset fog! Merjük leszűkíteni a célcsoportunkat, mert így tudunk valós 
eredményeket felmutatni. Ha sok embert elérünk, de nem a megfelelőek hallják meg az 
üzenetünket, azzal csak a kiadásainkat növeljük, a bevételeinket nem.
Egyszerű és egyben nagyszerű tippünk:
Kérdezd meg az első 100 potenciális ügyfeledet az érzéseiről, szükségleteiről - az empátiatérképet segítségül hívva! ;) A siker garantált. 
Szerző: Istók Nikoletta,  Szakértő: Naszáli Dóra
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat