Stratégia tervünk felállításához pontos választ kell adnunk a hol vagyunk most és hova tartunk kérdésekre, valamint jól kell ismernünk célcsoportunkat is. Tervünkben egy évre írjuk le a haladás konkrét lépéseit: míg az üzleti tervünk globálisan foglalja össze célkitűzéseinket, addig stratégiai tervünk már a megvalósításra szolgál, vagyis a tényleges tevékenységeket ragadja meg.
2 Comments
A válasz egyszerűnek tűnik, talán ez az oka annak, hogy sok vállalkozás csupán félvállról veszi a kérdést. A megfelelően körülhatárolt célcsoport valójában a vállalkozás sikerének egyik legfontosabb tényezője: kijelöli a kommunikáció, ezen keresztül pedig a sales tevékenység módját és csatornáit, tágabban értelmezve tehát jelentős hatása van a bevételek alakulására.
Üzleti tervet sokféle módszerrel és terjedelemben készíthetünk. A start up világból származó business modell canvas egyszerűsége és átláthatósága miatt jó megoldást kínál a célok tervezésére, akár kevésbé gyakorlottak számára is. Az üzleti modell vászon valódi előnye, hogy pár óra leforgása alatt választ ad a kérdésre, ötletünk életképes-e, és rámutat azokra az erősségekre illetve gyengeségekre, amelyek kijelölik haladásunk útját is.
Az üzleti terv sokak fejében egy vaskos, nagyon sok oldalas, hivatalos leírás, ami igazán elrettentően tud hatni kezdő és gyakorló vállalkozókra egyaránt. Sokszor az a tévhit is súlyosbítja a helyzetet, hogy ilyesmire csak a nagy cégeknek van szükségük. Üzleti tervet valójában az egyszemélyes vállalkozásoknak is készíteniük kell, a hétköznapi logikát alapul véve. Általánosan igaz ugyanis, hogy a terv hatékonysága nem a bonyolultságán múlik!
|
SzerzőSzívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere. Szeretnéd mindezt élőszóban?
Ismerd meg a Sanyi vagyok! rendezvénysorozatot! Korábbi posztok
April 2018
Kategóriák
All
Tesztenek a tartalmaink?
Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre? |