A terv irányt ad a haladásnak és segítséget nyújt az eredmények méréséhez is. Nem kell száz oldalas üzleti tervdokumentációra gondolnunk! A tervezés legfontosabb kérdései, hogy honnan hova tartunk, mi a küldetésünkből fakadó célunk, ehhez milyen erőforrások, eszközök állnak rendelkezésünkre, kinek akarjuk termékünket vagy szolgáltatásunkat értékesíteni, milyen csatornákon érhetjük el célcsoportunkat, mik az erősségeink és mely területeken kell fejlődnünk. (A tervezéshez egy zseniális módszer a start up világból származó „üzleti modell vászon”, amelyet következő posztunkban részletesen is bemutatunk.)
Az ületi terv elmaradhatatlan része a pénzügyi terv, amely összefoglalja a tervezett kiadásokat és a megcélzott bevételeket, valamint azt, hogy ezek hogyan állnak párbeszédben egymással. A következő lépés annak átgondolása, hogy miből tudjuk előállítani a bevételt, azaz kiknek, milyen módon, mennyit kell értékesítenünk, hogy elérjük a kitűzött számokat.
Mindezek alapját a cash flow, ami a pénzeszközök egy adott időszakban történő változását írja le. Fentieket érdemes évente legalább egyszer górcső alá vennünk!
DorCo útravaló:„Egy cél, amelyet szem előtt tartasz, összegyűjti az erődet, világosságot és új, célratörő akaratot ad neked.” (Anselm Grün) Ha szeretnél üzleti tervet készíteni, kövekező posztunkat feltétlen olvasd el! Szerző: Istók Nikoletta, Szakértő: Naszáli Dóra |
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!