Amennyiben nem magáncélú felhasználásról beszélünk, tehát, cég, alapítvány, egyesület, netán egyéni vállalkozó használja a Facebookot, azonnal be kellene, hogy kapcsoljon egy magasabb érdek a CÉL, aminek aláveti magát, mind a vállalkozó, mind a szolgáltató, és ezek alapján folytatja a kommunikációt a Facebookon is.
Kinek ajánljuk a Facebook kommunikációt? Hát azoknak, akiknek a célcsoportja rendszeresen van jelen ezen a felületen. Hiszen itt a kedvenc horgászós mondatunk: "A Balaton parton sneciző készlettel nem lehet lazacot fogni". A megfelelő helyen a megfelelő eszközzel, és a megfelelő csalival, lehet sikert elérni. A hely a csatorna, a horog az ajánlat, a rendszeres célzott kommunikáció meg a "beetetés", ha már a horgászós példánál vagyunk.
Nagyon sokaknál látom, hogy az alap kommunikáció nincs rendben, nem rendszeres, nem tudatos. Manapság, ha szeretnénk ereményt elérni azért napi 1 poszt legalább szükséges. Hogy milyen tartalmak kerüljenek ki, arra van egy un. 70-20-10-es szabály, ami azt mondja 70%-a a kommunikációnak legyen az, ami a célközönségedet érdekli, kapcsolódik a témádhoz, de nem kifejezetten rólad szól, 20% lehet az ami már szorosan a témádhoz kapcsolódik, vagy rólad szól, de nem a termékről, szolgáltatásról, és 10% szól konkrétan a termékről, szolgáltatásról, és ebben vannak benne a kereskedelmi ajánlatok is.
Továbbá csokorba gyűjtöttünk olyan tippeket, amivel lehet egy kicsit javítani az elérést. Ilyenek szerepelnek benne, mint:
- Posztolj változatos tartalmakat, főleg fotót
- Kérd, hogy kommenteljenek, és reagálj is
- Készíts rovat struktúrát
- Ne sales-elj a Facebookon
- Olyan ember posztoljon, aki amúgy is aktív...
összesen 33 pont van, de az egésznek a lényege az, hogy aktívnak kell lenni, ha eredményt szeretnél. Olyan ez is mint egy virág, ha nem öntözöd elszárad, ha locsolod nő.
A Facebook szakmai műhelyen arról van szó, hogy megismered a Facebookot, mint strtégiai eszközt, megmutatjuk, milyen elvek mentén érdemes kommunikálni, közösen átbeszéljük mind a 33 pontot, és a nap második felében, te magad elkészíted a saját rovat struktúrádat, ami alapján jelentősen fogod tudni javítani az eredményeidet.
Ha az alapok rendben vannak, utána pedig már bátran gondolkozhatsz hírdetésben, vagy a munka kiszervezésében, mert felkészült leszel, és szó szerint megalapozott lesz a döntésed :-)
DorCo útravaló:Minden aktivitásodkor a célod lebegjen a szemed előtt, és gondolj arra, hogy bármi olyat tenni, ami Téged nem visz közelebb ahhoz, ahova eredetileg indultál, az drága. |
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!