DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

A Facebook nem játék!

6/16/2015

 
Mégis szükséges rajta játszani, akárcsak egy hangszeren. Kinek és hogyan? Na az már nagyon nem mindegy.
Amennyiben nem magáncélú felhasználásról beszélünk, tehát, cég, alapítvány, egyesület, netán egyéni vállalkozó használja a Facebookot, azonnal be kellene, hogy kapcsoljon egy magasabb érdek a CÉL, aminek aláveti magát, mind a vállalkozó, mind a szolgáltató, és ezek alapján folytatja a kommunikációt a Facebookon is.

Picture
Sokszor írtunk már arról, hogy a cél megléte fontos. Mégis az esetek 98%-ban nincs definiálva, vagy ha esetleg van is, nem aszerint cselekszenek. Pedig céltalanul vagy még rosszabb öncélúlag (magamtól, magamnak, nekem tetsző módon) kommunikációt folytatni nem érdemes. Egyszerűen mert nehezen fog eredményre vinni. Nekünk kisvállalkozóknak igen végesek az erőforrásaink, ezért nem kéne pazarolni őket.

Kinek ajánljuk a Facebook kommunikációt? Hát azoknak, akiknek a célcsoportja rendszeresen van jelen ezen a felületen. Hiszen itt a kedvenc horgászós mondatunk: "A Balaton parton sneciző készlettel nem lehet lazacot fogni". A megfelelő helyen a megfelelő eszközzel, és a megfelelő csalival, lehet sikert elérni. A hely a csatorna, a  horog az ajánlat, a rendszeres célzott kommunikáció meg a "beetetés", ha már a horgászós példánál vagyunk.

Nagyon sokaknál látom, hogy az alap kommunikáció nincs rendben, nem rendszeres, nem tudatos. Manapság, ha szeretnénk ereményt elérni azért napi 1 poszt legalább szükséges. Hogy milyen tartalmak kerüljenek ki, arra van egy un. 70-20-10-es szabály, ami azt mondja 70%-a a kommunikációnak legyen az, ami a célközönségedet érdekli, kapcsolódik a témádhoz, de nem kifejezetten rólad szól, 20% lehet az ami már szorosan a témádhoz kapcsolódik, vagy rólad szól, de nem a termékről, szolgáltatásról, és 10% szól konkrétan a termékről, szolgáltatásról, és ebben vannak benne a kereskedelmi ajánlatok is.

Továbbá csokorba gyűjtöttünk olyan tippeket, amivel lehet egy kicsit javítani az elérést. Ilyenek szerepelnek benne, mint:
  1. Posztolj változatos tartalmakat, főleg fotót
  2. Kérd, hogy kommenteljenek, és reagálj is
  3. Készíts rovat struktúrát
  4. Ne sales-elj a Facebookon
  5. Olyan ember posztoljon, aki amúgy is aktív...

összesen 33 pont van, de az egésznek a lényege az, hogy aktívnak kell lenni, ha eredményt szeretnél. Olyan ez is mint egy virág, ha nem öntözöd elszárad, ha locsolod nő.

A Facebook szakmai műhelyen arról van szó, hogy megismered a Facebookot, mint strtégiai eszközt, megmutatjuk, milyen elvek mentén érdemes kommunikálni, közösen átbeszéljük mind a 33 pontot, és a nap második felében, te magad elkészíted a saját rovat struktúrádat, ami alapján jelentősen fogod tudni javítani az eredményeidet.

Ha az alapok rendben vannak, utána pedig már bátran gondolkozhatsz hírdetésben, vagy a munka kiszervezésében, mert felkészült leszel, és szó szerint megalapozott lesz a döntésed :-)

Picture

DorCo útravaló:

Minden aktivitásodkor a célod lebegjen a szemed előtt, és gondolj arra, hogy bármi olyat tenni, ami Téged nem visz közelebb ahhoz, ahova eredetileg indultál, az drága. 
Bármi olyat elmulasztani, ami közelebb visz a célodhoz, szintén drága. A kulcs a tudatosság. Tudom mit kell tennem, és meg is teszem, azért, hogy előrébb jussak!
Szerző: Naszáli Dóra
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​

Comments are closed.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat