Ez lehetséges azáltal, hogy pénzt termel hozzá, vagy megélhetjük a vállalkozásban betöltött szerepünkön keresztül is. Minél kisebb egy cég, annál inkább igaz ez. Ennek tükrében fontos, hogy üzleti céljainkat egyéni céljaink mentén definiáljuk, és erre építsük üzleti tervünket.
Leggyakrabban a hölgyek tévesztik szem elől, miért is indították el vállalkozásukat, és ahelyett, hogy élveznék a profitot, ők finanszírozzák a cég működését. Vagyis nem őket tartja el szerelemvállalkozásuk, hanem éppen fordítva… Ez hatalmas hiba. Érdemes a nonprofit vállalkozásokat is megemlíteni: az elnevezés nem azt takarja, hogy ezek a cégek nem termelnek profitot, csupán arról van szó, hogy a megtermelt bevételt visszaforgatják!
Jellemző probléma, hogy sok cégvezető nem tartja alkalmasnak magát az üzleti tervezésre, igyekszik elmenekülni a feladat elől, ami általában azzal áll összefüggésben, hogy személyes céljait sem tudja megfogalmazni. A tudatosság hiánya azonban szinte garantáltan kudarcra ítéli a meggondolatlan próbálkozásokat. A jó hír viszont, hogy a tervezéshez legtöbbször nem kell több, mint álmaink végiggondolása és számszerűsítése.
A célok meghatározásához, ahhoz, hogy le merjük írni a számok mentén paraméterezett álmainkat, bátorság kell, és őszinteség, önmagunkhoz. Tegyük fel magunknak a kérdést, hogyan is szeretnénk élni. A választ pedig mindenféle szűrő nélkül kell megadnunk. Ez az üzleti tervezés alapja. Ezután kell tisztáznunk, ehhez mennyi pénzre van szükségünk, milyen eszközök állnak rendelkezésünkre és mennyi idő alatt érhetjük el. Így lesz az álmunkból letisztult és követhető terv.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!