Vitathatatlan, hogy a tradicionális férfi és női szerepek a történelmi változásoknak köszönhetően átalakultak. Hagyományosan a nő feladata a család összetartása, míg a férfié a család fenntartása volt, amit mára a kétkeresős modell teljesen felülírt. Új minták kialakítása szükséges, de nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy mindkét nem képességei eredeti funkciójuknak megfelelően erősödtek fel. Természetesen a nők és a férfiak is képesek mindkét területen helytállni, hiszen valamennyi adottsággal rendelkeznek (lásd jin-jang szimbólum), csupán a hangsúlyok vannak máshol. Fontos, hogy ezeket a hangsúlyos férfi és női minőségeket ne csak a magánéletben, hanem az üzletben is tisztán lássuk.
Mit gondolsz, mit jelent vállalkozó nőnek lenni? Mennyiben más ez a szerep, mint a vállalkozó férfiaké?
Azt tapasztaltam, hogy a férfiak kicsit ridegebb üzleti szemléletével szemben a nők számára egy vállalkozás nemcsak az önmegvalósítás eszköze, hanem a terepe is. A nők gyakran indítanak „szerelemvállalkozást”, és érzelmileg is kötődnek a cégükhöz. A férfiak ezzel szemben általában anyagi megfontolásból kezdenek egy üzletet, és legfőbb céljuk a profittermelés.
Szerinted melyek a legnagyobb hibák, amelyeket egy nő a vállalkozói feladatkörében elkövethet?
Az egyik legnagyobb hiba egyértelműen az, ha a nő teljesen elfeledkezik a profit fontosságáról. Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha nem is tartja magát alkalmasnak az üzleti célok megvalósítására, és inkább homokba dugja a fejét. A szereptévesztés is gyakori probléma. A cégvezetés tipikusan férfi minőség, és sok nő egyszerűen elfelejt, vagy nem mer a cége élére állni. A másik véglet is káros, amikor a hölgyekből businesswomanek lesznek, vagyis teljesen háttérbe szorítják a nőiességüket, és olyan területeken is átveszik az irányítást, ahol nem kellene.
Hogyan ítéled meg, melyek azok az erősségek, amelyekkel a nők élni tudnak sikerük érdekében?
Jelen üzleti körülmények között a női értékek, mint az elfogadás, a befogadás, az odafigyelés, a meghallgatás, az empátia, igazán fontossá váltak. A piacot mára a nyomulós, az izomból történő értékesítés nagyon leamortizálta. Ha csak egyetlen példát emelek ki: a direkt sales területén a valóban működő módszer, hogy meghallgatom az ügyfelet, odafigyelek az igényeire, befogadom, amit mond, és ha tudok, ehhez kapcsolom a saját hozzáadott értékemet.
Ez érvényes más üzleti szegmensekben is.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!