DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

Én és a vállalkozásom - Naszáli Dóra a vállalkozó NŐkről

2/6/2015

0 Comments

 
Dóra az elmúlt években több mint 250 vállalkozással dolgozott együtt. Számtalan példán keresztül látja, milyen nehézségekkel szembesülnek a vállalkozást indító vagy vezető hölgyek, ismeri a jellemző hibákat, és azt is, hogy hogyan érdemes kamatoztatni a női erősségeket.
Picture
Gyorsan változó világunkban hogyan értelmeznéd a férfi és női szerep fogalmát?

Vitathatatlan, hogy a tradicionális férfi és női szerepek a történelmi változásoknak köszönhetően átalakultak. Hagyományosan a nő feladata a család összetartása, míg a férfié a család fenntartása volt, amit mára a kétkeresős modell teljesen felülírt. Új minták kialakítása szükséges, de nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy mindkét nem képességei eredeti funkciójuknak megfelelően erősödtek fel. Természetesen a nők és a férfiak is képesek mindkét területen helytállni, hiszen valamennyi adottsággal rendelkeznek (lásd jin-jang szimbólum), csupán a hangsúlyok vannak máshol. Fontos, hogy ezeket a hangsúlyos férfi és női minőségeket ne csak a magánéletben, hanem az üzletben is tisztán lássuk.

Mit gondolsz, mit jelent vállalkozó nőnek lenni? Mennyiben más ez a szerep, mint a vállalkozó férfiaké? 

Azt tapasztaltam, hogy a férfiak kicsit ridegebb üzleti szemléletével szemben a nők számára egy vállalkozás nemcsak az önmegvalósítás eszköze, hanem a terepe is. A nők gyakran indítanak „szerelemvállalkozást”, és érzelmileg is kötődnek a cégükhöz. A férfiak ezzel szemben általában anyagi megfontolásból kezdenek egy üzletet, és legfőbb céljuk a profittermelés. 

Szerinted melyek a legnagyobb hibák, amelyeket egy nő a vállalkozói feladatkörében elkövethet?

Az egyik legnagyobb hiba egyértelműen az, ha a nő teljesen elfeledkezik a profit fontosságáról. Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha nem is tartja magát alkalmasnak az üzleti célok megvalósítására, és inkább homokba dugja a fejét. A szereptévesztés is gyakori probléma. A cégvezetés tipikusan férfi minőség, és sok nő egyszerűen elfelejt, vagy nem mer a cége élére állni. A másik véglet is káros, amikor a hölgyekből businesswomanek lesznek, vagyis teljesen háttérbe szorítják a nőiességüket, és olyan területeken is átveszik az irányítást, ahol nem kellene. 

Hogyan ítéled meg, melyek azok az erősségek, amelyekkel a nők élni tudnak sikerük érdekében? 

Jelen üzleti körülmények között a női értékek, mint az elfogadás, a befogadás, az odafigyelés, a meghallgatás, az empátia, igazán fontossá váltak. A piacot mára a nyomulós, az izomból történő értékesítés nagyon leamortizálta. Ha csak egyetlen példát emelek ki: a direkt sales területén a valóban működő módszer, hogy meghallgatom az ügyfelet, odafigyelek az igényeire, befogadom, amit mond, és ha tudok, ehhez kapcsolom a saját hozzáadott értékemet.
Ez érvényes más üzleti szegmensekben is.
Picture
DorCo Útravaló
Szükséges és fontos a megfelelő helyeken, a megfelelő szerepek teljes megélése, mert ez teremti meg az eredményes működéshez szükséges egyensúlyt. 
Szerző: Istók Nikoletta, Szakértő: Naszáli Dóra
Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat