De mik azok a segédeszközök, melyekre tényleg érdemes odafigyelni? Hogyan segíti, gyorsítja, egyszerűsíti életünket és munkánkat az okostelefon?
Lássuk!
Az első és legfontosabb dolog ezeknél az applikációknál a szinkronizálás. Nagyon ügyeljünk a megfelelő beállításokra, legyen szó akár a levéllistánk frissítéséről, akár a felhőnkről, amiben a fontos dokumentumokat tároljuk. Hiába van nálunk a “postaláda”, ha nem tudunk a levelek érkezéséről, mert csak 3 óránként néz rá a rendszer a beérkező üzenetekre.
Diktafon - hangból szöveget
Hányszor kapja el a múzsa az embert a legváratlanabb pillanatokban, aztán meg frászt kapunk, mert se toll, se papír és amúgy is az áruház kellős közepén vagyunk… Semmi gond! A Dragon Dictation a diktált szöveget pillanatok alatt elénk varázsolja dokumentumként. Különösen hasznos ez például interjúkészítésnél, vagy ha lassabban írsz, mint ahogy az elhangzó szöveg azt megkövetelné.
Jegyzet, teendők - listába velük!
A memóriánk véges, főleg mikor ezer teendő jár a fejünkben egyszerre. Természetes, már-már törvényszerű, hogy ilyenkor ugrik be egy újabb tétel a vásárláshoz, egy feladandó levél vagy egy találkozó időpontja. A különféle jegyzetelő programok (számuk végeláthatatlan, ki-ki kedvére válogathat) minden igényt kiszolgálnak. A feljegyzett teendőhöz rendelhetünk riasztást, képet, hangot, videót, linket, és akár megoszthatjuk kollégánkkal, családtagjainkkal is.
„Ahelyett, hogy előre aggódnánk, mi lenne, ha inkább előre gondolkoznánk és terveznénk?"
(Winston Churchill)
Hol van már a régi irodai szkenner? Ha szükségünk van digitalizálva egy iratra, két kattintással túl is esünk a procedúrán, méghozzá a telefonunk segítségével. Legyen szó szerződésről, fotóról, számtalan program áll rendelkezésünkre és kiváló minőségben olvassa be a kért dokumentumot.
Vágd zsebre a határidőnaplód!
A Google naptár legnagyobb előnye a lapozgatós társaival szemben, hogy ha kéred, visít. Szól, hogy fél óra múlva jön az ügyfeled, hogy jövő héten utaznod kell Londonba, hogy már csak 2 napod van a számlák összegyűjtésére, mert jön értük a könyvelőd. Ugye milyen zseniális? Amennyiben hajlamos vagy a figyelmeztetés felett elsiklani, még arra is kérheted, hogy folyamatosan, mondjuk 5 vagy 10 percenként szóljon rád. Ha meg inkább a magad ura vagy, egy gombnyomással el is csitíthatod.
Ráadásul minél több adatot adsz meg egy-egy eseménynél, annál többet segít. Ha beírod a pontos címet, még az útvonalat is megtervezi neked - földön, vízen, levegőben egyaránt.
Oszd meg - és uralkodj!
A felhőszolgáltatások nagy előnye, hogy nem a laptopon és a telefonon foglalják a helyet a különféle fájlok, hanem a saját kis virtuális teredben, amit aztán kedved szerint, akár külön fájlonként/mappákként megoszthatsz a kollégákkal. Van, amit csak te látsz, ami közérdekű, azt mindenki, a munkaórákat a bérszámfejtő, a marketinges meg szabadon kutakodhat a kampányok között. A két legjobb és legelterjedtebb rendszer a Dropbox, illetve a Google Drive. Telepítheted őket számítógépre, mobilra, és bárhol hozzáférhetsz a szükséges anyaghoz - beállításaid szerint akár még offline is.
Ezek az alkalmazások egytől egyig rengeteget könnyíthetnek a mindennapjaidon, feltéve, ha használod őket. Töltsd le, ismerkedj velük, és meglátod, akár üzleti, akár magáncélra veszed igénybe a segítségüket, nagyban hozzájárulnak a gyors, helytől független munkavégzéshez.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!