Az arculat központi része a logó, amely a cég profiljától függően lehet egyszerű és üzleties, vagy kedves és barátságos. Fontos, hogy ha arculatunk más elemét nem is, logónkat mindenképp szakember tervezze, és rendelkezzünk ún. vektoros formátummal: ez biztosítja majd, hogy cégünk védjegye egy kamionponyván és egy gomb méretű kitűzőn is jól fog mutatni, minőségi romlás nélkül.
A színeket is ajánlott körültekintően megválasztani arculatunk tervezésekor. Érdemes két meghatározó, karakteres színnel dolgozni, kétféle háttérszínen. Erre jó példa a DorCo logó, amely zöld és kék színekből áll, szürke vagy fehér háttérrel kombinálva – nem is kell ennél több. Ha üzleti jellegű a szolgáltatásunk, ennek az érának a színeiből válogassunk: ezek a szürkék, kékek, zöldek, bordós árnyalatok, az arany és a fekete.
Ha cégünk az egészséggel vagy a tisztasággal kapcsolatos üzenetet hordoz, jó döntés fehér alapon tervezni a grafikus felületeket, ha pedig életmóddal foglalkozunk, kellemes benyomást kelthetünk a zöld és barna színek kombinációjával. Hasznos ismernünk a színekhez általánosan társított jelentéseket, és ennek megfelelően kiválasztanunk azt, amelyik pontosan olyan benyomást kelt, amelyet szolgáltatásunkkal vagy termékünkkel mi is szeretnénk.
A betűtípussal kapcsolatos általános igazság, hogy míg a logónkban bátran használhatunk extrémebb betűket, addig szövegeinkhez érdemes a hat standard típusból választanunk egyet. (Ezek az Arial, Courier New, Georgia, Times New Roman, Trebuchet és Verdana.) Az ok prózai: ezek azok, amelyek minden felületen, karakterkódolási hiba nélkül megjelennek, vagyis a legbiztonságosabbak.
A fentiek mellett szükség van még egy meghatározó, központi képre, vagy ha több tevékenységet folytatunk, akkor tevékenységenként egyre. A legjobb, ha ezeket fotóssal megfotóztatjuk, vagy ha erre nincs lehetőségünk, akkor nagyon jó minőségű stock fotókat is vásárolhatunk. Arculatunkat egy szlogen vagy mottó teszi teljessé, amellyel identitásunkat, küldetésünket foglalhatjuk össze.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!