DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

Miből áll az arculat, és mi köze a honlaphoz?

5/30/2017

0 Comments

 
Az arculat a személyes és szakmai márkával szorosan összefüggő fogalom, de nem azonos vele. Elemei a logó, az uralkodó színek, egy megfelelően kiválasztott betűtípus, egy meghatározó kép, és a szlogen. Ezek következetes használata, vagyis megjelenése az általunk használt összes kommunikációs csatornán - így a honlapon is - garantálja, hogy márkánk vizuálisan is bevésődjön leendő ügyfeleink gondolataiba.
Picture
​A képek forrása: pixabay.com
Miért nem mindegy, hogy milyen arculatot álmodunk meg készülő honlapunknak? Milyen szempontokat kell figyelembe vennünk a színsémák, logók és betűtípusok gazdag világában?

Az arculat központi része a logó, amely a cég profiljától függően lehet egyszerű és üzleties, vagy kedves és barátságos. Fontos, hogy ha arculatunk más elemét nem is, logónkat mindenképp szakember tervezze, és rendelkezzünk ún. vektoros formátummal: ez biztosítja majd, hogy cégünk védjegye egy kamionponyván és egy gomb méretű kitűzőn is jól fog mutatni, minőségi romlás nélkül.

A színeket is ajánlott körültekintően megválasztani arculatunk tervezésekor. Érdemes két meghatározó, karakteres színnel dolgozni, kétféle háttérszínen. Erre jó példa a DorCo logó, amely zöld és kék színekből áll, szürke vagy fehér háttérrel kombinálva – nem is kell ennél több. Ha üzleti jellegű a szolgáltatásunk, ennek az érának a színeiből válogassunk: ezek a szürkék, kékek, zöldek, bordós árnyalatok, az arany és a fekete.

Ha cégünk az egészséggel vagy a tisztasággal kapcsolatos üzenetet hordoz, jó döntés fehér alapon tervezni a grafikus felületeket, ha pedig életmóddal foglalkozunk, kellemes benyomást kelthetünk a zöld és barna színek kombinációjával. Hasznos ismernünk a színekhez általánosan társított jelentéseket, és ennek megfelelően kiválasztanunk azt, amelyik pontosan olyan benyomást kelt, amelyet szolgáltatásunkkal vagy termékünkkel mi is szeretnénk.

A betűtípussal kapcsolatos általános igazság, hogy míg a logónkban bátran használhatunk extrémebb betűket, addig szövegeinkhez érdemes a hat standard típusból választanunk egyet. (Ezek az Arial, Courier New, Georgia, Times New Roman, Trebuchet és Verdana.) Az ok prózai: ezek azok, amelyek minden felületen, karakterkódolási hiba nélkül megjelennek, vagyis a legbiztonságosabbak.
​
A fentiek mellett szükség van még egy meghatározó, központi képre, vagy ha több tevékenységet folytatunk, akkor tevékenységenként egyre. A legjobb, ha ezeket fotóssal megfotóztatjuk, vagy ha erre nincs lehetőségünk, akkor nagyon jó minőségű stock fotókat is vásárolhatunk. Arculatunkat egy szlogen vagy mottó teszi teljessé, amellyel identitásunkat, küldetésünket foglalhatjuk össze.
Picture
DorCo útravaló
“Arculatunkat ne bízzuk a véletlenre! Tervezzük céltudatosan, és használjuk következetesen: weboldalunkon, Facebook oldalunkon, email aláírásunkban, hírlevelünk fejlécében, névjegykártyánkon, szórólapunkon, egyszóval mindenhol.”
Marketing szempontból szarvashibának számít, ha aktuális hangulatunknak megfelelően váltogatjuk a színeket, betűtípusokat. A következetes stílus használat rengeteg időt megspórol, hiszen egyszer kerülsz döntési helyzetbe, választasz, majd utána azt használod. Annyit nyersz vele, hogy a készítéshez a legdrágább grafikust is felkérheted, meg fogja érni. Persze csak, ha neked az idő érték.
​Szerző: Naszáli Dóra
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat