DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

Marketing mindenkinek kell. Igen, Neked is!

9/21/2017

0 Comments

 
Bizony hiába a rengeteg marketing témájú szakkönyv, útmutató, konferencia és workshop, van aki még mindig úgy gondolja, igaz egyre kisebb százalék, hogy az ő üzletének nem kell marketing. Hatalmas tévedés, marketing és jó reklám mindenkinek kell, kezdőknek és régi motorosoknak egyaránt, aprócska üzletnek és hatalmas vállalatoknak is.
Picture
Kép forrása: pixabay.com
Akármit nézünk, akárhol vásárolunk, akármivel foglalkozunk, a marketing utolér bennünket, így vétek lenne azt gondolni, hogy pont a mi vállalkozásunk lesz meg reklám és jó reklám nélkül. Fejest ugrani, szervezettség és átgondolás nélkül nem érdemes belevágni, és az időnként, kisebb hullámokban kiszolgált reklám is csak kisebb impulzusvásárlásokat fog eredményezni.
Gondoljuk alaposan át, mit szeretnénk elmondani magunkról, a szolgáltatásról, termékről és a legeslegfontosabb, hogy kinek akarjuk ezt bemutatni. A hangsúly mindig az ügyfeleink kívánságain legyen, elvégre az a célunk, hogy az általuk keresett árut vagy szolgáltatást a megfelelő formában átadhassuk. Ennek a kapcsolatnak eredménye az elégedett, visszatérő vásárló. Ügyfelekre mindenkinek szüksége van, így tehát a marketing is döntő fontosságú.
Az, hogy az érdeklődőből vásárló legyen, egy folyamat eredménye, amely folyamat része, méghozzá szorosan kapcsolódó része, az értékesítésnek. Az összemosódása leginkább az online értékesítés folyamán érzékelhető, de mindnyájan tudjuk, hogy az online üzletkötés mutat eltéréseket a személyes vásárlással szemben.


Tervezni, tervezni,... Számolni, mérni!
Mint már korábban említettem, marketing tevékenységet nem lehet, ahogy esik, úgy puffan elven csinálni. Muszáj alaposan átgondolnunk a közvetített üzenetet és a célcsoportunk mibenlétét is. Gondos kiválasztást igényel a csatorna, melyen keresztül megszólítjuk a közönséget, hiszen más kommunikációt igényel egy plakát, a szórólap, az újsághirdetés, és megint teljesen más egy internetes banner vagy a Facebook poszt.
Fontos, hogy az eredményeket nyomonkövessük, elvégre a második kampány idején már biztosan látszódhat, hogy az újsághirdetés miatt, vagy a jókor közzétett online reklám miatt érkezett a sok új vásárlónk. Az online felületek általában alapból biztosítanak valamilyen statisztikát, ha nem, érdemes kuponkóddal operálnunk, az offline felületek esetén pedig gyakori a “hirdetés felmutatása”, mely az eredményeket hivatott elkönyvelni.


Ki csinálja?
Teljesen mindegy, hogy külön embert alkalmazunk a marketing tevékenység elvégzésére, vagy mi magunk készítjük elő ezeket a folyamatokat, de az egészen biztos, hogy marketinges munkatárs alkalmazásakor is érdemes legalább alapszinten képben lennünk a marketinget illetően. Az internetes világban számtalan forrásból gyűjthetünk ötleteket, információt és tudásanyagot, megéri rááldozni az időt.
Picture
DorCo útravaló:
A jó marketinges tud úgy gondolkodni, mint a vevője. Tán még azt is el tudja képzelni, hogy érzi magát a szupermarket polcán egy üveg juharszirup. (P. Neuburg)
​Szarvashibák
A marketing legnagyobb hibalehetősége ha nincs. Nem várhatunk érdeklődőket, de pláne vásárlókat, ha nem ismernek bennünket, nincs elérésünk, nincs legalább egy, de inkább több felületünk, ahol megmutathatjuk működésünket, szolgáltatásainkat. A legapróbb virágboltnak is szüksége van marketingre, ha másra nem, hát az ABC-beli hirdetőtáblára kitűzött szórólapra, melyből kiderül az ott lakók számára, hogy két utcával odébb bizony nyílott egy új üzlet.
A nincs utáni másik súlyos problémát, a túlnyerés okozhatja. Ilyenkor adott cég túlvállalja magát és a sikeres(?) marketingtevékenység következtében olyan számú megrendelés szakad a nyakába, amelyet egyszerűen nem tud kezelni. Hiába jó a termék, ha egy hét után ki kell tenni a zárva táblát, mert egyszerűen nincs kapacitás az előállításra. Ez érthető okokból nyomást helyez a vezetőségre és a dolgozókra is, a stressz pedig, mindnyájan tudjuk, gátat vet az eredményeknek.
Előfordul az is, hogy nincs meghatározott célpiac, elvégre a mi termékünk mindenkinek jó. Ilyen nem létezik. Aki sokat markol, keveset fog. Tudnunk kell, hogy a 30 év feletti családanyákat akarjuk elérni, vagy épp az egyetemre készülő ifjakat. A két csoport teljesen más kommunikációt igényel, így egyazon felületen, azonos reklámmal biztosan nem járunk sikerrel.
Előfordul olyan is, hogy például a hirdetés mikéntje viszi félre az elérést. Az előbbi példánál maradva, a 18 éves fiatalok többnyire az interneten tájékozódnak, az elérésük a közösségi médián keresztül igazán jó. Ha ezzel szemben mi a megyei napilap világgazdasági rovatában hirdetünk, nem várhatjuk, hogy akárcsak a célcsoport 10%-ához is eljussunk ajánlatunkkal.


Próbálkozni, tanulni, segítséget kérni: Szabad!
Ritka az olyan üzlet, amely kapásból tudja, hogyan érje el a közönségét, mi legyen a fő termék/szolgáltatás, hogyan tálalja azt. Pontosan ezért érdemes próbálgatni a különböző felületeket, időpontokat, ajánlatokat. Egy próbálkozás nem próbálkozás. Többször neki kell futni a különböző köröknek, gondos feljegyzéseket vezetni az eredményekről és akár az eredménytelenségről is, hiszen lehet, hogy az alapkoncepciónk jó volt, csupán az időzítést vittük rosszul. Azt javítva, máris működni fog a dolog, s ez tisztán látszik majd a statisztikáinkból.
Érdemes lehet pár órát rááldozni és körbenézni a versenytársak felületein is, ők mivel dolgoznak. Inspiráló, ötletadó lehet, vagy rávezet minket a saját megoldásunkra.
Azon sincs semmi rejtegetnivaló, ha a próbálkozásaink ellenére nem működik a dolog. Bátran forduljunk szakemberhez, és egy jó menedzser vagy akár komplett team közreműködésével biztosan ráérzünk a marketing mibenlétére.
Szakmai tartalom: Naszáli Dóra   Írta: Hujber Zsuzsanna 
Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat