- Rendezvények: a céges ebédek, konferenciák, workshopok mind kiváló lehetőséget nyújtanak a kapcsolatépítésre, ezáltal pedig az elérhetőségek cseréjére. Elegyedj szóba a vállalkozásod szempontjából értékes személyekkel és könnyen elképzelhető, hogy hamarosan kölcsönös együttműködés alakul ki a találkozás nyomán.
- Barátok, ismerősök, szomszédok: még mindig a társalgáson a hangsúly és azon, hogy a környezeted tudatában legyen, mivel is foglalkozol. “Tényleg vállaltok könyvelést is? Ha ezt tudtam volna! Múlt hónapban nem győztem jó szakember után kutatni, erre kiderül, hogy ti tudtatok volna segíteni!” - ismerős, igaz? Lehet, hogy az ismerőseid nincsenek is tisztában vele, mit csinálsz, pedig ha tudnák, sorra érkeznének az új megrendelések… Nem szükséges nyomulni, de érdemes a beszélgetések során szóba hozni az általad közvetített szolgáltatást.
- Céges adatbázisok: manapság arra sincs szükség, hogy a saját idődet szánd a potenciális ügyfélkör felkutatására, netes böngészésre, hiszen számtalan cég foglalkozik adatbázisok értékesítésével. Te megmondod mit keresel (pl.: fodrászüzletek Budapest 50 km-es körzetében) és kész listát kapsz az összes általad megadott szempontra szűrve.
- Ajánlások: a legjobb dolog egy vállalkozás életében, amikor eljut a híre egy olyan szintre, hogy az ügyfelek egymásnak ajánlják a szolgáltatást. Gyors, precíz kiszolgálás, részletes tájékoztatás és szükség esetén korrekt panaszkezelés: tégy meg mindent az elégedett vevőért és hidd el, meglesz az eredménye.
- “Csali anyagok”: hírlevélre való feliratkozásért cserébe kínálj hasznos, célcsoportod által hasznosítható ebook-ot, kisebb ajándékot, kedvezményt, belépőjegyet egy rendezvényedre, vagy akár plusz szolgáltatást (ingyen házhozszállítás, +1 termék fél áron, stb.). A tudásanyag mindig legyen naprakész, érdemleges információval szolgáló; és a kedvezmények is “érjék meg az árukat”.
A fentebb sorolt lehetőségek csak töredékei a lehetőségek hosszú sorának, és bizony beletelhet egy kis időbe, míg az ember megtanulja, melyik opciót hol és hogyan tudja használni. Két szabályt azonban minden körülmények között szem előtt kell tartanunk:
A célcsoport ismerete nélkül esélyünk sincs. Mindenkit nem tudunk “megfogni, viszont felmérve a leendő ügyfélkört, eredményeket tudunk produkálni. Elakadtál a célcsoport meghatározásában? Korábban boncolgattuk a témát, olvasd el az erről szóló bejegyzést.
Nem kevésbé fontos a szándék sem: nyilván mással keresünk meg egy vevőt és mással egy vállalatot, legyen szó akár konkrét ajánlatról, akár hírlevélről. Pontosan mit szeretnénk kezdeni az adott listával: külön levelet küldenénk a születésnapjukat ünneplő ügyfeleknek? Rendben. Ehhez az űrlap kitöltésekor kérnünk kell a születési adatokat is, hiszen anélkül bizony nehéz volna a szívélyes köszöntés.
A legkönnyebb dolgunk akkor van, ha indulástól kezdve gondozzuk a címlistát, azonban ha erre később eszmélünk, sincs veszve semmi. Több lesz vele a feladat, de egyszer rendbe téve és utána precízen felügyelve, bővítve - nem lesz akadálya a hatékony megkereséseknek.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!