DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

Így bővítsd a címlistádat!

8/23/2017

0 Comments

 
Bármilyen területen is tevékenykedsz, az ügyfélkörödről, a vásárlóidról, vendégeidről bizony tudnod kell ezt-azt, ha tényleg személyre szabottan akarod kiszolgálni az igényeiket. Ha tudod, mit adsz, azt is fontos tisztába tenni, hogy kinek. A címlista vállalkozásod egyik alappillére, melynek folyamatos építése létszükséglet üzleti és kommunikációs szempontból is.
Picture
A képek forrása: pixabay.com
Igen ám, de honnan legyen címlistád? Rengeteg módszer van az adatbázisunk bővítésére, ebből mutatunk most néhányat:

  • Rendezvények: a céges ebédek, konferenciák, workshopok mind kiváló lehetőséget nyújtanak a kapcsolatépítésre, ezáltal pedig az elérhetőségek cseréjére. Elegyedj szóba a vállalkozásod szempontjából értékes személyekkel és könnyen elképzelhető, hogy hamarosan kölcsönös együttműködés alakul ki a találkozás nyomán.
  • Barátok, ismerősök, szomszédok: még mindig a társalgáson a hangsúly és azon, hogy a környezeted tudatában legyen, mivel is foglalkozol. “Tényleg vállaltok könyvelést is? Ha ezt tudtam volna! Múlt hónapban nem győztem jó szakember után kutatni, erre kiderül, hogy ti tudtatok volna segíteni!” - ismerős, igaz? Lehet, hogy az ismerőseid nincsenek is tisztában vele, mit csinálsz, pedig ha tudnák, sorra érkeznének az új megrendelések… Nem szükséges nyomulni, de érdemes a beszélgetések során szóba hozni az általad közvetített szolgáltatást.
  • Céges adatbázisok: manapság arra sincs szükség, hogy a saját idődet szánd a potenciális ügyfélkör felkutatására, netes böngészésre, hiszen számtalan cég foglalkozik adatbázisok értékesítésével. Te megmondod mit keresel (pl.: fodrászüzletek Budapest 50 km-es körzetében) és kész listát kapsz az összes általad megadott szempontra szűrve.
  • Ajánlások: a legjobb dolog egy vállalkozás életében, amikor eljut a híre egy olyan szintre, hogy az ügyfelek egymásnak ajánlják a szolgáltatást. Gyors, precíz kiszolgálás, részletes tájékoztatás és szükség esetén korrekt panaszkezelés: tégy meg mindent az elégedett vevőért és hidd el, meglesz az eredménye.
  • “Csali anyagok”: hírlevélre való feliratkozásért cserébe kínálj hasznos, célcsoportod által hasznosítható ebook-ot, kisebb ajándékot, kedvezményt, belépőjegyet egy rendezvényedre, vagy akár plusz szolgáltatást (ingyen házhozszállítás, +1 termék fél áron, stb.). A tudásanyag mindig legyen naprakész, érdemleges információval szolgáló; és a kedvezmények is “érjék meg az árukat”.

A fentebb sorolt lehetőségek csak töredékei a lehetőségek hosszú sorának, és bizony beletelhet egy kis időbe, míg az ember megtanulja, melyik opciót hol és hogyan tudja használni. Két szabályt azonban minden körülmények között szem előtt kell tartanunk:

A célcsoport ismerete nélkül esélyünk sincs. Mindenkit nem tudunk “megfogni, viszont felmérve a leendő ügyfélkört, eredményeket tudunk produkálni. Elakadtál a célcsoport meghatározásában? Korábban boncolgattuk a témát, olvasd el az erről szóló bejegyzést.
Picture
​DorCo Útravaló:

​Aki sokat markol, keveset fog! Merjük leszűkíteni a célcsoportunkat, mert így tudunk valós
eredményeket felmutatni. Ha sok embert elérünk, de nem a megfelelőek hallják meg az
üzenetünket, azzal csak a kiadásainkat növeljük, a bevételeinket nem.
Tudnunk kell továbbá azt is, hogy mire szeretnénk használni az adott névsort. Van egy általános adatbázisunk, vásárlók, cégek, együttműködő partnerek? Fordítsunk gondot a különböző felületeken tárolt címanyagra. Kockás füzet, névjegyek, email fiók, telefonkönyv - szedjük össze a létező összes adatot és gondozzuk rendszeresen.
Nem kevésbé fontos a szándék sem: nyilván mással keresünk meg egy vevőt és mással egy vállalatot, legyen szó akár konkrét ajánlatról, akár hírlevélről. Pontosan mit szeretnénk kezdeni az adott listával: külön levelet küldenénk a születésnapjukat ünneplő ügyfeleknek? Rendben. Ehhez az űrlap kitöltésekor kérnünk kell a születési adatokat is, hiszen anélkül bizony nehéz volna a szívélyes köszöntés.

A legkönnyebb dolgunk akkor van, ha indulástól kezdve gondozzuk a címlistát, azonban ha erre később eszmélünk, sincs veszve semmi. Több lesz vele a feladat, de egyszer rendbe téve és utána precízen felügyelve, bővítve - nem lesz akadálya a hatékony megkereséseknek.
Szakmai tartalom: Naszáli Dóra   Írta: Hujber Zsuzsanna ​​
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat