
Ezeket a folyamatokat Manuel Castells írja le “A hálózati társadalom kialakulása” című könyvében. Az elektronikus kommunikációs technológia fejlődésével szerinte kialakult egy újfajta, hálózati társadalom. Ennek oka a 70-es évek olajválságát követő gazdasági átrendeződés, az információs forradalom, identitás átalakulások. A hálózatközpontú világban globalizálódik a gazdaság, nemzetközi piacok jönnek létre. Mások a foglalkoztatási viszonyok. Megjelenik a távmunka, szükség van a korszerű eszközök használatának ismeretére, jól képzett munkaerőre. A vezetők egyre többször alvállakozót bíznak meg eseti feladatok megoldására, és egyre inkább összemosódnak a különböző feladatkörök. Vállalatszervezési szempontból a beosztottaktól jelentősebb önállóságot várnak el, a koordináció pedig lehetséges interneten keresztül is. A digitális műsorszórás és a közösségi média által személyre szabott tartalmakat fogyaszthatnak a felhasználók, képesek reagálni, aktívan részt venni. A virtualitás szinte valósággá válik.
Mindez hatással van a marketingkommunikációs trendekre is. A következőkben azt próbálom meg körüljárni, hogyan alkalmazkodnak ennek az iparágnak a művelői a hálózatok uralta kultúrához.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!