A reklám meggyőz arról, hogy miért érdemes adott termékre, szolgáltatóra letenni a voksod, vásárlásra ösztönöz, míg a PR arról gondoskodik, hogy meglévő vásárlóidnak és leendő partnereidnek a lehető legjobb színben tüntessen fel, szimpátiát ébresszen, és idővel - ám lehetőleg mihamarabb - márka hűvé tegye a veled kapcsolatba kerülőket.
Hogyan működik a PR? - A PR eszközei
Elsősorban a szakértői státuszt erősíti, fontos ugyanis, hogy bármivel is foglalkozz, pékárutól elkezdve az aszfaltozásig, a hozzád fordulók azt érezzék, a legjobb kezekbe adták a döntést. Te a legpontosabb, legjobb árut, szolgáltatást nyújtod, a területeden te vagy a profi, bármi kérdésük volna, nyugodtan intézhetik hozzád.
A célcsoportodnak ott az adott panasza, kérése, te pedig precíz pontossággal ismered a válaszokat.
A PR használhat rendezvényt, kiállítást, képzést, szponzorációt, videót, hírlevelet, filmeket, online, vagy épp nyomtatott megjelenéseket. Mi a következőkben a cikkek témáját járjuk körbe.
A PR cikk segítségével valós tényeket, információt nyújtasz, gyakran dolgozol fel kérdőíveket, felméréseket, hogy aztán az eredményeket közzé téve egy igazán tartalmas cikkben publikáld az általad ajánlott megoldást, megoldásokat.
Nagyon fontos, hogy ne te érezd jónak a cikket, a kifelé zajló kommunikációt. A közönségünknek kell meggyőződnie arról, hogy adott területen a lehető legjobb helyen jár, hogy jól döntött, amikor hozzánk lépett be kérdésével, kívánságával. Ezzel a belső nyugalommal biztos lehetsz benne, hogy legközelebb sem a szomszédba megy, hanem nyíl egyenesen Hozzád!
- Kérsz belőle még? Iratkozz fel a hírlevélre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél többet tudni? Gyere el inspirációs estre!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!