DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

A hatékony Facebook kommunikáció

7/5/2017

1 Comment

 
Mára a cégek majdnem mind belátták, hogy online jelenlét nélkül a siker kisebb mértékű, hiszen az emberek elsőként a világhálón kezdenek kutatni, ha információra van szükségük. A Facebook térhódításával szinte bármilyen szolgáltatásnak utánajárhat a vásárló, az alapinformációtól az elégedettségig mindenre fény derül. De mi kell ahhoz, hogy ezen a felületen már megnyerjük a vásárlót? Eláruljuk!
Picture
A képek forrása: pixabay.com

Kihez szólok?

A legelső dolog, amit tisztáznunk kell, mielőtt bármiféle kampány szervezésbe kezdenénk a közösségi hálón, az a célcsoport.
Ki a célcsoportja vállalkozásunknak, kinek szól az üzenetünk. A célközönség meghatározásáról már volt szó a DorCo blogján egy korábbi bejegyzésben, így erre most nem térünk ki. Ha viszont tisztában vagyunk azzal, hogy kit akarunk megszólítani, azt is tudnunk kell, hogy jelen van-e a Facebook felületén és mit csinál ott? Szórakozásra használja, barátkozik, üzleti kapcsolatokat épít? Hiába akarunk eladni valamit, ha az illetőnek esze ágában sincs vásárolni, mert csupán azért jár a Facebookra, hogy híreket olvasgasson vagy épp kertbarátok csoportjában ossza meg tapasztalatait.
El kell érnünk, hogy felfigyeljen az oldalunkra, az általunk közvetített információra és megkapja azt, amiért jött: ha tőzsdehíreket keres, azt; ha pedig süteményrecepteket, akkor azt.

Ügyeljünk az adagolásra!

Nem mindegy a dózis sem: ha 100%-ban a saját anyagainkat, termékünket, szolgáltatásunkat zúdítjuk a látogatóra, olyan gyorsan fog távozni, hogy észre sem vesszük. Azt kell elérnünk, hogy elégedetten, kellő tudással felvértezve hagyja el az oldalt és  szándéka legyen a visszatérés. Kövesse az oldalunkat, iratkozzon fel, akarjon tudni rólunk.
Hogy ezt elérjük, vessük be a 70-20-10-es szabályt. 70%-a a posztjainknak szóljon általános témákról. 20% kapcsolódjon szorosan a profilunkhoz, és csupán 10% maradjon meg a saját akciókhoz, ajánlatokhoz. Ha belegondolsz, Te is belátod, hogy a cégek nagy többségénél ez pontosan fordítva működik - és pont emiatt nem működik.

Tervezni, tervezni, tervezni

“Na, kiteszek valamit a Facebookra!” - hangzik el gyakran a céges oldal kezelőitől. Öreg hiba. A Facebook ugyanúgy stratégiát és elemzést igényel, mint bármely másik marketing eszköz, ha csak random próbáljuk működtetni, kevés sikerre számíthatunk.
Napról napra, hétről hétre fel kell építeni a rovatstruktúrát, hogy aztán egy jól működő, egységes kommunikációs folyamat érjen el a felhasználóinkhoz. Nem kell előre betáblázni az egész évet posztról posztra, de ha egy heti vázlatot felépítünk, már sokat teszünk az oldal sikeréért. Például: hétfőn könnyed, motiváló üzenet, kedden egy hír a szektorunkból, szerdán egy új bejegyzés, cikk megosztása, és így tovább. Érdemes a könnyedebb és a fajsúlyosabb témákat váltogatni, hogy se túl komorak, se túl lazák ne legyünk.

Időzítés, állandóság

Bár egy jó menetrend birtokában a napi posztolás sem túl megerőltető, vannak alkalmak, amikor egyszerűen nem jut idő a közzétételre: megbeszélések, ünnepnapok, konferenciák
- bármi közbejöhet - mi pedig azon vesszük észre magunkat, hogy zuhannak az elérési számaink. Szerencsére a Facebook kiváló lehetőséget nyújt az automatizálásra, így akár hónapokra előre teljesíthetjük ezt a feladatot, ha épp úgy tartja kedvünk.

Bárhogy is döntsünk a hírfolyamunkat illetően, a folytonosságra muszáj ügyelnünk. Ha pár napra levesszük a szemünket az oldalról, egyszerűen eltűnünk a posztok között és onnan visszajönni a követőkhöz, bizony nem egyszerű!
​Szakmai tartalom: Naszáli Dóra   Írta: Hujber Zsuzsanna
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
1 Comment
Theresa link
4/9/2021 06:42:00 pm

Grreat read thanks

Reply



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat