DorCo Üzleti Túravezetés
Lépj velünk kapcsolatba!
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat

A hatékony csapatmeeting titkai

9/6/2017

0 Comments

 
Manapság a legtöbb vezető figyelmet fordít arra, hogy időről-időre, akár hétről-hétre összeültesse a csapatát vagy annak egy részét céges megbeszélés indokával.
Mi jut a többség eszébe, ha meghallja a csapatmeeting kifejezést? Időpocsékolás, felesleges körök, unalmas, elnyújtott, egyoldalú - bizony, ezek sokszor nem alaptalan vádak, hiszen meetingelni is tudni kell. Nézzük máris, miben rejlik a jó értekezlet titka!
Picture
Kép forrása: pixabay.com
Célok, eredmények, résztvevők

A legfontosabb dolog, amivel nem árt tisztában lennünk, hogy az efféle egyeztetések célja a csapat munkájának segítése, előremozdítása. A munkatársak feladatait, kérdéseit, felvetéseit kell meghallgatnunk, értékelnünk és összehangolni úgy, hogy az esetleges hibák, félreértések napvilágra kerüljenek, ezáltal pedig könnyen megoldhassuk őket.

A meetingnek mindenképpen szüksége van egy moderátorra, aki kézben tartja, vezeti a menetét, ügyel a tématartásra és elsimítja a felmerülő konfliktusokat. Ez a személy lehet a főnök, de akárki más is, a fontos az, hogy a résztvevők hallgassanak rá, fogadják el a döntéseit, ha például félbeszakít egy újonnan felvetülő kérdéskört.

A moderátoron kívül érdemes kijelölni egy személyt, aki feljegyzést készít az ülés során átbeszéltekről. Jegyzetelhet mindenki magának is, sőt, igen hasznos, de egy, a kivonat készítésben jó kolléga, mindenképp készítse el a jegyzőkönyvet, hogy a későbbiekben minden visszakereshető legyen, illetve a távollevők se maradjanak le fontos információkról.

Időpont, helyszín, napirend

A leghatékonyabbnak mindenképpen a fix, szinte mozdíthatatlan meeting időpontokat tekinthetjük. Hetente érdemes, kéthetente lehet, de a havi megbeszélés már-már a minek kategóriát súrolja. Nyilván vannak rendezvények, ünnepek, más megjelenések, melyek boríthatják a menetrendet, de az ilyen esetek kapcsán kijelölhető másik nap - a lényeg, hogy ne nagyon legyen kompromisszum és távolmaradás, hiszen ezek csupán a siker hátramozdítói. Ha meeting van, legyen ott minden érintett, akkor és úgy, ahogyan az kell.

Nagyon lényeges, hogy csak úgy kezdjünk neki egy meetingnek, hogy tudjuk, miről akarunk beszélni: legyenek meg a napirendi pontok, előre jelöljük ki az időtartamot, és igyekezzük ehhez tartani a társaságot is. Ne keveredjenek közbe más témák, és ne nyújtsuk el a ráfordított időt sem. Ne vesszünk el a részletekben, de amiről szó kell, hogy essen, ne hagyjuk ki. Egy órát mindenképp rá kell szánni az egyeztetésekre, de három órán túlnyúlni még kivételes esetben sem jó: az emberek többsége ilyen ideig már képtelen koncentrálni, így ha rekord mennyiségű egyeztetnivaló sűrűsödik össze, okvetlenül be kell iktatnunk kisebb szüneteket.

A csapatmegbeszélések általában az iroda tárgyalójában zajlanak, ha elegendő a hely és mindenki kényelmesen elfér. Szükség van asztalra, időnként laptopokra is, ezért érdemes úgy kijelölni a helyet, hogy ez ne okozzon problémát. Napjainkban persze egyre több cég működik távmunkával, ilyenkor rengeteg felület adódik a konferenciabeszélgetés lebonyolítására akár ingyenes, akár fizetős platformban gondolkodunk (Skype, Hangouts, FaceTime, stb.). Akár így, akár úgy zajlanak a meetingek, ne zárkózzunk el az oldott, de helyzetnek megfelelő körülmények kialakításától: legyen kéznél innivaló, egy kevés sütemény, így jobb légkörben tovább fenntartható a munkatársak figyelme is.

Beszéljük át, ki hol tart a feladataival, akad-e bármivel problémája, mik a következő lépések… Az értekezleten osszuk ki az új teendőket is, és arról kérjünk visszajelzést azon nyomban: így elkerülhető a hiba, hogy a következő értekezleten bukik ki a dolog, miszerint a kolléga félreértette az utasítást, és egészen mással foglalkozott, mint ami a tényleges intéznivaló lett volna.

Mint az a cikkből is kiderül, a csapatmeeting lehet egy jó hangulatú, eredményeket felmutató és céloknak alárendelhető eszköz, amely segíti a kooperációt és a tevékeny munkavégzést is. Segítségével kihasználhatjuk a csapattagok különbözőségében rejlő értékeket, hiszen sokszor a más nézőpont vezet eredményre, hozza el a kívánt sikert. Hadd jusson mindenki szóhoz a megfelelő keretek között és rövid úton bebizonyosodik, hogy a közös munka milyen sok pozitív kimenetellel jár.
Szakmai tartalom: Naszáli Dóra   Írta: Hujber Zsuzsanna ​
​Tetszett, amit olvastál? -»
  • Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)! 
  • Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
  • Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!​
0 Comments



Leave a Reply.

    Szerző

    Szívügyünk a hazai mikro- és kisvállalkozók sikere.

    A DorCo Blog célja hogy gyakorlatias, a vállalozók hétköznapjaiban hasznos tartalmat adjunk az olvasóinknak. Inspiráljunk, elgondolkoztassunk, szemléletet formáljuk, és tapasztalatot osszunk meg.

    Jelenleg aktív szerzőink:
    Naszáli Dóra
    Hujber Zsuzsanna

    Picture
    Szeretnéd mindezt élőszóban?
    Ismerd meg a Sanyi vagyok!
    rendezvénysorozatot!
    ESEMÉNYNAPTÁR

    Korábbi posztok

    April 2018
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    September 2015
    June 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014

    Kategóriák

    All
    30 Nap Az álmokért
    30 Napos Kihívás
    Adatbázis
    Aktivitás
    Álmok
    Álom
    Bátorság
    Bevétel
    Bigdream
    Business Modell Canvas
    Cégalapítás
    Céges Honlap
    Cégesrendezvény
    Cégestúravezetés
    Cél
    Célkitűzés
    Célközpontúság
    Célok
    Célratartás
    Címlista
    Csapatmeeting
    DorCo
    DorCo Blog
    DorCo Iránytű
    Empátiatérkép
    Facebook
    Facebook Kommunikáció
    Filmajánló
    Határidők
    Hatékonyságnövelés
    Hatékonyság Növelés
    Hetirend
    Hírlevél
    Hitelesség
    Honlap Készítés
    Időbeosztás
    Időmenedzsment
    Kapcsolatok
    Kiadás
    Kihívás
    KKV
    Kollégák
    Küldetéstudat
    Marketing
    Motiváció
    Napirend
    Naszáli Dóra
    Okostelefon
    Önfejlesztés
    Online Marketing
    Önmegvalósítás
    Pénzügyi Terv
    Profit
    Reggeli
    Saját Vállalkozás
    Stratégia
    Szezonalitás
    Szükségletek
    Társadalom
    Tartalommarketing
    Tervezés
    Tudatos Karrier
    Tudatosság
    Üzleti Kommunikáció
    Üzleti Modell Vászon
    Üzleti Sikerek
    Üzleti Terv
    Üzleti Túravezetés
    Üzletvezetés
    Vállalkozás
    Vállalkozási Ismeretek
    Vállalkozónő
    Valóság

    RSS Feed

    Tesztenek a tartalmaink? 
    Szeretnél még több infot, kedvezményt rendezvényekre?

    Iratkozz fel a DorCo hírlevél listára!

    * indicates required
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • DorCo
  • DAT - DorCo Alaptábor
  • Szolgáltatások
    • ÖnMAG állapotfelmérés
    • Mutasd MAGod!
  • Csapatunk
  • Blog
  • Kapcsolat