A hírlevél olvasóink azokból az emberekből állnak össze, akik érdeklődnek szolgáltatásaink, termékeink iránt, tehát alapból könnyebb helyzetből indulunk, mint egy hideghívás során, ahol egy ismeretlen próbál meggyőzni arról, hogy pontosan te vagy a terméke ideális vásárlója. Az olvasód már többé-kevésbé tudja, mivel foglalkozol, szeretné ismereteit bővíteni, s az is lehet, hogy csak egy kevés hiányzik ahhoz, hogy a tettek mezejére lépjen, azaz felkeressen, vásároljon, szerződjön.
Nagyon fontos, hogy ne csak a szigorú jogi előírásoknak (feliratkozók gyűjtése, leiratkozás lehetősége, stb.) feleljen meg a kiküldött levél, hanem a címzett kedvére tegyél vele: arról írj, ami őt foglalkoztatja, ne csak arról, ami szerinted fontos. Ha szembemész ezzel, vagy figyelmen kívül hagyod az elvárásokat, bizony hamar eltűnhet a feliratkozó. De nem kell így lennie, mert pár apróságot betartva máris azt a tudásanyagot nyújthatod át részükre, amire vágynak.
Az időzítésről
Milyen gyakran keresheted meg az olvasókat új információval? Ez nyilván nagyban függ a tevékenységedtől, és az időszaktól is: ha rengeteg átadásra váró információval rendelkezel és csak úgy dől belőled a tudás adott témakörben, véletlenül se hallgasd el! Hetente minden szívbaj nélkül írhatsz egy kis beszámolót. Ha kevesebb a mondanivalód, megteszi a havi beköszönés is, ennél ritkábban viszont nem érdemes írni.
A tartalom, mint mumus
Honnan tudhatod, mi a megfelelő tartalom egy-egy levélhez? Minden vállalkozásnak megvannak a kiemelt témái, fontos időszakai. Gyűjtsd listába a felmerülő témákat, és meglátod, akár hónapokra előre meglesznek az alapok. Írószereket forgalmazol? Már július végén hírt adhatsz a füzetcsomagok várható érkezéséről, tanácsokkal láthatod el a szülőket a közelgő tanévkezdés kapcsán. Fodrászüzleted van? Mutass be néhány új frizurát, adj tanácsokat a különféle hajtípusok kezeléséhez, ápolásához, mutass pár szuper terméket és így tovább. Figyeld a naptárat, olvasd át a világnapok listáját (biztosan akad jó pár, amihez kapcsolhatsz egy-egy figyelemfelhívó akciót). Böngészd az internetet, biztosan találsz inspirációt hasonló területen tevékenykedő cégek oldalain is, melyeket nem másolva, de ötletadónak használva a segítségedre lehetnek. Fektessük a hangsúlyt az aktuális témákra és máris számos téma adódik.
Ne akarjunk mindent közölni a hírlevélben, vezessük át az olvasót a weboldalra: adjunk ízelítőt a legújabb cikkünkből, hívjuk fel figyelmét a frissülő árukészletről, vagy emlékeztessük a közelgő rendezvényeinkre. A hírlevél legyen tömör, de informatív.
Az értékesítést és a szolgáltatások ajánlását ne erőltessük hétről hétre, inkább a tájékoztatást preferáljuk. A kiemelt időszakok, mint például a karácsony környéke, lehetőséget ad erre is.
Csak stílusosan!
Akár a hírlevél arculatát nézzük, akár a mondanivalónk megfogalmazását, ügyeljünk az apró, ám annál fontosabb részletekre: a magázódó weboldal után, ne kezdjük tegezve a hírleveleket, kövessük a már bevált utat. Ha van rá lehetőség, a leveleket mindig ugyanaz a személy írja, akár cégen belül, akár külsős partnerről van szó, így egységes lesz a fogalmazási stílus és a hangvétel is. Tekintsünk el a személytelen megszólításoktól, s szólítsuk nevén a feliratkozót. Ez lehet “Kedves Natália” vagy “Tisztelt Solymos Dezső Úr” is aszerint, hogy milyen adatokat gyűjtünk be a feliratkozáskor.
A honlap színvilágát érdemes követni a hírlevélben is. A logó, a fejléc és a betűtípusok azonossága bizalmat kelt és fokozza az ismerős, otthonos érzést.
A hírlevél rendkívül jó lehetőség a párbeszédre az ügyfelek és a vállalkozás között, segíti a bizalom kialakulását, erősíti az elköteleződést. Ne féljünk használni, hiszen a jó hírlevél segítségével a tájékoztatás, a szórakoztatás és az üzleti kapcsolatteremtés célját egyszerre érhetjük el.
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!