Kihez szólok?
Ki a célcsoportja vállalkozásunknak, kinek szól az üzenetünk. A célközönség meghatározásáról már volt szó a DorCo blogján egy korábbi bejegyzésben, így erre most nem térünk ki. Ha viszont tisztában vagyunk azzal, hogy kit akarunk megszólítani, azt is tudnunk kell, hogy jelen van-e a Facebook felületén és mit csinál ott? Szórakozásra használja, barátkozik, üzleti kapcsolatokat épít? Hiába akarunk eladni valamit, ha az illetőnek esze ágában sincs vásárolni, mert csupán azért jár a Facebookra, hogy híreket olvasgasson vagy épp kertbarátok csoportjában ossza meg tapasztalatait.
El kell érnünk, hogy felfigyeljen az oldalunkra, az általunk közvetített információra és megkapja azt, amiért jött: ha tőzsdehíreket keres, azt; ha pedig süteményrecepteket, akkor azt.
Ügyeljünk az adagolásra!
Hogy ezt elérjük, vessük be a 70-20-10-es szabályt. 70%-a a posztjainknak szóljon általános témákról. 20% kapcsolódjon szorosan a profilunkhoz, és csupán 10% maradjon meg a saját akciókhoz, ajánlatokhoz. Ha belegondolsz, Te is belátod, hogy a cégek nagy többségénél ez pontosan fordítva működik - és pont emiatt nem működik.
Tervezni, tervezni, tervezni
Napról napra, hétről hétre fel kell építeni a rovatstruktúrát, hogy aztán egy jól működő, egységes kommunikációs folyamat érjen el a felhasználóinkhoz. Nem kell előre betáblázni az egész évet posztról posztra, de ha egy heti vázlatot felépítünk, már sokat teszünk az oldal sikeréért. Például: hétfőn könnyed, motiváló üzenet, kedden egy hír a szektorunkból, szerdán egy új bejegyzés, cikk megosztása, és így tovább. Érdemes a könnyedebb és a fajsúlyosabb témákat váltogatni, hogy se túl komorak, se túl lazák ne legyünk.
Időzítés, állandóság
- bármi közbejöhet - mi pedig azon vesszük észre magunkat, hogy zuhannak az elérési számaink. Szerencsére a Facebook kiváló lehetőséget nyújt az automatizálásra, így akár hónapokra előre teljesíthetjük ezt a feladatot, ha épp úgy tartja kedvünk.
Bárhogy is döntsünk a hírfolyamunkat illetően, a folytonosságra muszáj ügyelnünk. Ha pár napra levesszük a szemünket az oldalról, egyszerűen eltűnünk a posztok között és onnan visszajönni a követőkhöz, bizony nem egyszerű!
- Kérsz belőle még? Friss posztokért és ajándék tudásanyagokért iratkozz fel hírlevelünkre (jobb oldalsávban)!
- Szeretnél a tettek mezejére lépni? Tematikus műhelyeinken megteheted! Kövesd őket a facebookon!
- Konkrét kérdésed van? Írd meg és válaszolunk!